2019 May 21, Tuesday
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Józan ésszel, tiszta-szénnel!:Előadás a Jobbik un. tisztaszén-technológiára épülő, teljesen kidolgozott tervéről. Józan ésszel, tiszta-szénnel! - a Jobbik előadása a Vértesi Erőmű kizöldítéséről from Farkas Zoltan on Vimeo. ------------ Ez az a videó, amit mindenkinek látnia ...
  • Gombából lesz az új műanyag?:Eben Mayer, gyártmánytervező bemutatja az új, gomba alapú csomagoló anyagának a receptjét, ami olyan törékeny holmikat véd, mint a bútorok, plazma tévék, ... és a környezet. Az előadás teljes szövege. Szeretnék ma ...
  • Öko-város: Egy mesterséges kráter rehabilitációja:Öko-város 2020, egy tervjavaslat Oroszország, Kelet-Szibériában fekvő Mirniy ipari zónájának rehabilitációjára, amit egy innovatív építészeti stúdió az AB Elis Ltd. nyújtott be. A projektet egy 550 méter mély és több mint ...
  • A növények hűthetik le a bolygót: Fényvisszaverő képességgel bíró haszonnövények telepítése több mint egy Celsius-fokkal hűthetné Európában a nyári középhőmérsékletet brit kutatók szerint. A növények - ragyogó leveleik vagy finom szőreik révén - ...
  • Termővé tették a mocsaras területeket a maják:A maják, akik elsősorban monumentális építészetükről, művészetükről, írásmódjukról valamint a matematikai és asztronómiai ismereteikről híresek, igen jó mezőgazdászok voltak, termővé fordították még a mocsaras területeket is - ...
Home » Klímaváltozás » Fenntartható fejlődés » Termővé tették a mocsaras területeket a maják

Tesla üzemanyag nélküli autója

A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre a tudománynak máig nincs magyarázata: Tesla elektromos autója.

Tesla 1930-ban alakított át egy, akkor luxusnak számító autót úgy, hogy az működés közben sem különösebb zajt, sem kipufogógázt nem bocsátott ki. A titka az úgynevezett szabad energia volt, Tesla ezzel váltotta ki az üzemanyagot, és ez biztosította az autó működését. A kocsiból eltávolította a motort, helyére pedig egy hengeres, zárt villanymotor került, melyet léghűtéssel láttak el.

A motor vélhetően a Westinghouse egyik gyárában készült, ám az azt energiával ellátó egységet, melynek felépítését és titkát ma sem ismerik, Tesla maga készítette. Egy konverter alakította át a különleges energiát, ami vákuumcsöveket tartalmazott, egy antennát, valamint két vastag rudat – Tesla utóbbiak benyomásával indította el az autót, mely a kor benzinautóihoz hasonlóan tökéletesen működött.

Találmánya azonban a feledés homályába veszett, hiszen a cég, mely foglalkozott volna vele, hamarosan csődbe ment.

Forrás: autovezetes.network.hu